sunnuntai 19. lokakuuta 2008

Huutava vääryys aamiaisella

Parasta täällä ihmisten jälkeen on sunnuntain aamubrunssi. Sunnuntaina tarjotaan vain kaksi ateriaa kolmen sijaan: tukevampi aamupala eli brunssi sekä päivällinen. Iltapalaa ei nyt lasketa ateriaksi, koska se on vain snäkki. :)

Sunnuntaibrunssissa on kaksi koko suomalaisen kriisinhallintajoukon suosikkia: pitsa ja riisipuuro. Oma suosikkini on varsinkin se riisipuuro.

Ja voi sitä pettymyksen määrää, jos riisipuuro on korvattu manna- tai kaurapuurolla. Tänään kävi juuri niin ja mannapuuro ei ollut edes puuroa vaan naurettavaa velliä muistuttavaa maitovaahtoa. Minunkin piti sitten muuttaa aamiaissuunnitelmiani ja ottaa puuron sijasta pitsaa.

Valituksen määrä on aina uskomaton, kun riisipuuroa ei ole. Jos se korvataan kaurapuurolla, on tämä kessu ihan tyytyväinen (koska minä pidän oikeastaan kaikista muista puuroista paitsi mannapuurosta). Mutta tämänaamuinen mannavelli oli suunnaton pettymys.

Pettymyksen vielä maksimoi se, että ruokalan avatessa puuro ei ollut vielä valmista ja minä ihan odotin sen saapumista linjastolle. Ja sitten, kun kansi avattiin ja näin, mitä olin odottanut, oli pettymys maksimoitu.

No, pitää sitten tänään vetää asteen kovempi salitreeni, jotta saa sen pitsan kuitattua... Ei minulla tämän kummempaa asiaa nyt ollut. Piti vain saada avautua vähän lisää. :)

Kuvaa ei valitettavasti ole tarjota, koska RIISIPUUROA EI OLLUT (ja minulla ei ollut kameraa mukana, jotta vellistä olisi saanut kuvan)!

Ei kommentteja: